tematrioSå här skriver Lyran i veckans tematrioJag ska inte på Bokmässan i år och just nu känns det mesta i bokbloggosfären därför trist. Jag får försöka komma igen när Bokmässan är överstånden. Och nej, det är egentligen inte så synd om mig. Jag har ju själv bestämt att avstå från Bokmässan och Stockholm Literature för att i stället åka till Rom. Fast just nu är det trist … Berätta om tre titlar som beskriver hur en kan känna sig när en inte ska till det stora evenemang alla pratar om!

Nåväl, här är en till som inte ska. Och aldrig har varit. Jag var otroligt sugen det år det var Nordiskt tema, och någon gång ska jag nog komma iväg. Men med ett ”vanligt” (läs icke-bokrelaterat) jobb med budgetprocess, lönerörelse och allt annat som samlas i september så är det inte ”bara” att ta ledigt. Några gånger har jag anordnat ”cybermingel” på bloggen den helg som bokmässan varit och det har varit kul! Men nu kommer jag ifrån temat:

  1. Vanmakt av Thomas Erikson. En författare som förtjänar mer uppmärksamhet för sina spännande böcker.
  2. Outsider av Torbjörn Flygt. Andra delen i serien om Johan Kraft. Utspelar sig på 80-talet, med många tidsmarkörer.
  3. Nu, jävlar av Heidi Linde. En norsk författare som rekommenderas. Och visst är det väl så vi som inte ska på bokmässan känner?
