toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till Ten Finished Series I Have YET to Finish (topic first done in 2012)

Ärligt talat så tycker jag inte det är någon vits att slutföra en serie om man inte gillar den första delen. Eller om man tröttnar på vägen. Varför ska man plåga sig igenom en serie man inte gillar?  Det här blir en blandning av serie jag inte kommer att läsa klart någonsin och sådana som jag faktiskt har planer på att läsa till sista boken. Men sen kan man ju göra en Ann Cleeves och fortsätta på en avslutad serie…

  1. I serien av Veronica Roth har jag kvar Allegiant. Den ska jag läsa innan filmen kommer.
  2. I The First Law serien av Joe Abercombie har jag bara läst Det lockande stålet. Och jag är inte så lockad att läsa fler.
  3. Liza Marklunds serie om Annika Bengtzon är ju nu avslutad, men jag slutade läsa den med Du gamla du fria.
  4. I Arne Dahls serie om A-gruppen har jag bara läst Ont blod. Blir det fler? Nja.
  5. Serien om Opcop av Arne Dahl är väl också avslutad? Där har jag bara läst Viskleken. Del 2 och 4 står i hyllan.
  6. Det verkar ju som om Banesår är den sista delen i serien om Henning Juuhl av Thomas Enger. Den ska läsas! Men först del fyra, Våpenskjold.
  7. I Ken Folletts Århundradetrilogi har jag kvar Evighetens rand. Den ska läsas i år.
  8. Maria Langs serie om Puck Bure och Christer Wijk betar jag så sakta av, men det är många böcker!
  9. I Christin Ljungqvists serie så har jag ännu inte läst Rävsång. Men den står på önskelistan.
  10. Gunnar Staalesens serie om Varg Veum beslutade jag mig för att ge upp efter att ha läst fem böcker.
