toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till: Top Ten Authors I’ve Read The Most Books From (for some reason I thought we did this already but appears that we just did authors we OWN the most books from)

Jaha, ja det här blir ju lite svårare än böcker som jag äger. Sen jag började bokblogga har jag väldig koll på vilka jag läst många böcker av, men jag har ju författare som jag slukade i ungdomen, så jag har verkligen inte exakt koll. Men här kommer tio stycken som definitivt ligger högt på listan. I alla fallen har jag läst mer än 15 böcker. Av de första på listan så rör det sig om uppemot 20-30 böcker per författare och sen blir det gradvis färre i en ungefärlig ordning. Fast kanske jag glömt någon ungdomsboksförfattare!

  1. Merri Vik (Lotta-böckerna)
  2. Lisa Eurén Berner (Fröken Sprakfåle)
  3. Peter Robinson
  4. John Grisham
  5. Agatha Christie
  6. Elizabeth George
  7. Anna Jansson
  8. Kathy Reichs
  9. Marie Louise Rudolfsson (Vitnos)
  10. Val Mc Dermid

 

