ensmakebitSöndag och slutet på första semesterveckan. I morgon lite jobb igen. Den här veckan kom ju sommaren med buller och bång. Varmast i landet i Sundsvall i fredags med 32,4 grader. Lite för varmt för min smak om jag får säga det. Men stunderna på stranden med barnen har ju inte varit hel fel. Här nedan en bild från Sörfjärden i torsdags.

IMG_20150702_124501

Jag har också roat mig med att se på SM-tävlingar, eftersom Sundsvall står som arrangör för SM-veckan. Bilder finns på mitt Instagramkonto, inklusive en filmsnutt av när Charlotte Kalla svishade förbi (på väg mot SM-guld) kvarteret där vi bor. Nere på stan har det varit ett härligt folkvimmel.

Söndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av Flukten fra virkeligheten. Det har varit gott om tid för att läsa, både på stranden och hemma i solstolen (och inne där det ibland var svalare). Jag håller just nu på med Före dig av Lucie Whitehouse. Jag plockade upp den i tron att det var feelgood, men det är ju en thriller. Nåja, smakbiten tänkte jag faktiskt hämta från en bok som jag läste ut i fredags, nämligen Inte riktigt enligt plan av Denise Rudberg och Hugo Rehnberg. Lättläst feelgood som passade utmärkt i värmen. Paula och Tom träffas och blir attraherade av varandra, fast de inte borde. Många moderna tidsmarkörer i boken, som den i smakbiten.

Smakbiten känns som om den kunde vara tagen ur mitt eget liv 😉interiktigtenligtplan

Simon hade avslutat sin omgång i Quizkampen. Den beroendeframkallande frågesportsappen var en av de saker han missbrukade nu för tiden. Quizkampen hade säkert slukat flera veckor av Toms tid det senaste året. Emellanåt fick han lätt panik av alla timmar han slösade bort på spelet. Och när han kände sig smutsig köpte han tidningen Fokus och någon roman på DN:s kulturtopplista (som förblev oläst). För att väga upp. Men han var snart tillbaka i quizkampsknarkandet igen.

