Med den värme vi haft (med Västernorrland varmast i landet) passar det ju bra med något sommarrelaterat För en vecka sedan blev jag taggad av Johannas deckarhörna. Jag tror jag gjort den en annan sommar, men det spelar ju ingen roll.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar?
Den här listan är ju helt frivilligt komponerad, jag har (nästan) inga måsten.

  • Ferry tales: Inte så förbannat tillrättalagt av Björn Ferry (bokcirkelbok)
  • Cress av Marissa Meyer (dottern och jag väntar ivrigt)
  • Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes (ingen sommar utom Moyes?)
  • Leona – tärningen är kastad av Jenny Rogneby (som jag tänkte läsa redan förra året)
  • Millie Birds bok om döda saker av Brooke Davis (kom från förlaget så den bör läsas snart)

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att tag i?

Försöker undvika sådana måsten numera, men den jag är minst sugen på av böckerna är nog den av Björn Ferry.

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
I solstolen på uteplatsen. Gärna med markisen neddragen. Och något fräscht tilltugg 🙂

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommet läsa någonstans?
I soffan som vanligt…

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Åh, sådana förväntningar törs man väl knappt ha. Men Cress står högt på förväntningslistan.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Relativt nyutkommen i pocket är Etthundra mil av Jojo Moyes. Rekommenderas!

7. Strand eller hängmatta? 
Stranden.

8. Deckare eller roman? 
Deckare. Eller en bra blandning mellan de två.

9. Favoritgenre?
Spänningsromaner och feelgood.

10. Tagga 3 andra:

Jag har verkligen inte koll på vilka som gjort den så jag chansar:
Boklysten
C R M Nilsson
Bokhyllan i pepparkakshuset

