Efter en trög inledning så avslutades äntligen juni med lite sommarväder. Som tur är så har bokflödet inte tagit sommarlov, det har ”droppat in” en del under den här månaden.

Jag hade turen att vinna en utlottning av Sarah Waters Hyresgästerna inne hos C R M Nilsson. Dessutom hade hon förstått var mina andra svagheter låg och med i paketet följde te och choklad. Och ett fint brev. Tusen tack!

DSC_0150Från Bonniers kom ett mejl med en fråga om jag ville ha en nyutkommen bok. Dock utan att ange vilken bok det rörde sig om. Men jag sa ja och i posten dök Millie Birds bok om döda saker av Brooke Davies upp.

DSC_0210

Från Lind & Co kom ett recensionsexemplar av Istvillingar av S K Tremayne. Tack för det.

DSC_0212Det finns en del författare som står på ”auto-buy” och Sharon Bolton är en av dem. Så när hennes Little Black Lies dök upp så beställde jag den genast.

DSC_0211En dag kom det ett paket som jag inte hade någon aning om vad det kunde innehålla. Det visade sig komma från Norstedts och innehöll Mina 500 bästa vänner av Johanna Adorján. Tack för den.

DSC_0214Efter skolavslutningen så har vi som tradition att vi går till Vängåvans bokhandel och barnen får välja varsin bok. I år valde dottern Du är aldrig ensam av Sarah Dessen och sonen valde Solvarg av Conn Iggulden.

DSC_0129

 

Så det blev en del nya böcker den här månaden också. Vilket tur 😉

 

 

 

 

