Antal lästa böcker: 11
Antal sidor: 3954

35. Jo Nesbø, Blod på snö, 182 sidor, Betyg: 4-
36. Stephanie Perkins, Anna och den franska kyssen, 298 sidor, Betyg: 4
37. Sara Larsson, Den första lögnen, 398 sidor, Betyg: 4
38. Sharon Bolton, Little Black Lies, 362 sidor, Betyg: 4-
39. Simona Ahrnstedt, En enda hemlighet, 439 sidor; Betyg: 4-
40. S K Tremayne, Istvillingar, 349 sidor, Betyg: 4-
41. Emelie Schepp, Vita spår, 283 sidor
42. Sarah Dessen, Du är aldrig ensam, 462 sidor, Betyg: 4-
43. Hans-Olov Öberg, Kungamördaren, 190 sidor
44. Stefan Ahnhem, Den nionde graven, 568 sidor
45. Maggie O’Farrell, Den hand som först höll min, 423 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 10, Engelska: 1
Originalspråk: Svenska: 5, Engelska: 5, Norska: 1

Ursprungsland: Sverige: 5, Norge: 1, Storbritannien: 3, USA: 2

Kvinnliga författare: 7
Manliga författare: 4
Författare jag inte läst tidigare: 3

Boktolva: 0
Kaosutmaningen: 3 (Blod på snö, Anna och den franska kyssen, Du är aldrig ensam)

Recensionsexemplar: 6
Hyllvärmare: 0
Ganska eller helt ny: 1
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 0
Lånad av vän: 4

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok: 7/2/0/2

Deckare/spänning/thriller: 7
Drama: 2
Feelgood: 1
Romance: 1
Biografi: 0
Fantasy: 0

Månadens bästa: Vita spår
Månadens mest spännande: Vita spår
Månadens överraskning: Anna och den franska kyssen
Månadens besvikelse: 

Kommentarer:

  • Månadens bästa: En mycket bra del två!
  • Månadens mest spännande: Bladvändare.
  • Månadens överraskning: En bok som jag mådde riktigt bra av att läsa.
  • Månadens besvikelse: Några av böckerna har inte levt upp till mina höga förväntningar, men det känns inte rättvist att sätta ”besvikelse” på dem ändå.
  • Allmänt: En mycket jämn månad om man ser på betygen, bara 4-, 4 och 4+. Härligt att kunna välja och vraka, utan krav, förutom att jag prioriterat recensionsexemplar. En mindre lässvacka ett tag gjorde mig lite orolig…
