Ni som följer min blogg vet ju att det här är ett tema som borde passa mig eftersom jag slukar deckare. Men jag inser nu när jag ska skriva det här inlägget att jag inte riktigt vet var jag ska börja.

När inspirationen tryter får det bli ett antal boktips helt enkelt. Deckare kommer ofta i serier och här är några första böcker i serier som jag gillar:

  • Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson.
  • Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk.
  • Lotus blues av Kristina Ohlsson
  • Märkta för livet av Emelie Schepp
  • Svart som natten av Ann Cleeves
  • Nu ser du mig av Sharon Bolton
  • Levande begravd av Peter James

Slutligen vill jag tipsa om Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall 2-6 november 2015.
Jag är en av styrelsemedlemmarna som är med och riggar inför det (för tredje året i rad!) och det är fantastiskt roligt! Snart kommer vi att tillkänna ge några av författarna som kommer.

