toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till: In honor of 5 years of Top Ten Tuesday ( our first Top Ten Tuesday debuted June 21, 2010) — My Ten Favorite Top Ten Topics We’ve Ever Done In The Past 5 Years

Mitt första Top Ten Tuesday deltog jag i 26 februari 2013 så jag har inte fullt så många att välja mellan. Men här kommer tio som jag gillat. Utan inbördesordning.

1. Ten Books On My TBR For Summer 2015. Eller liknande för andra perioder förstås. Jag gillar TBR för det får mig att tänka till och planera.
2. Ten Most Anticipated Releases For the Rest of 2015. Eller liknande för andra perioder. Kräver en del klurande, men ger otroligt många tips hos andra bloggare.
3. Top Ten Books I Can’t Believe I Haven’t/Want To Read From X Genre. Jag valde deckare sist det begav sig. Blir också en påminnelselista.
4. Ten Books I Wouldn’t Mind Santa Bringing This Year. Önskelistor är aldrig fel.
5. Top New Series I Want To Start (New..let’s say within the last year or two). Inte för att jag behöver fler serier att läsa, men ändå…
6. Top Ten Books I’d Give To Readers Who Have Never Read X. Jodå. Deckare såklart.
7. Ten Authors I Own The Most Books From.
Statistik. Behöver jag säga mer?
8. Top Ten Books I Read In 2013. Ska ju ända summeras förr eller senare, eller hur?
9. Ten Sequels I Can’t Wait To Get My Hands On. Serierna tar ju aldrig slut.
10. Top Ten Character Names I Love or Top Ten Unusual Character Names. En av de svårare, men ganska underhållande.

Ett av mina mest lästa inlägg på bloggen är Tio norska författare jag rekommenderar och det var en Top Ten FREEBIE.

 

