toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till Top Ten Books On My TBR For Summer 2015.

Sommaren har väl redan börjat kan man säga. Så här kommer tio ur en betydligt längre bruttolista:

1. Den nionde graven av Stefan Ahnhem. Nyligen lånad av en vän. Jag gillade verkligen den första delen i serien.
2. Den hand som först höll min av Maggie O’Farrell. Samma vän som lånat ut. Sommaren utan regn fick en 5:a av mig. Förväntningar?
3. Kungamördaren av Hans-Olov Öberg. Recensionsexemplar. Tredje boken i en serie där jag gillat de tidigare.
4. Vita spår av Emelie Schepp. Recensionsexemplar. Jag är verkligen nyfiken på om hon kan följa upp Märkta för livet.
5. Leona – tärningen är kastad av Jenny Rogneby. Den här har jag tänkt läsa länge nu, och i sommar hoppas jag få tid att göra det.
6. Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes. Tror den passar utmärkt som sommarläsning.
7. Cress av Marissa Meyer. Är säker på att dottern kommer att köpa den så snart den kommer ut, och när hon läser den kommer jag att sno låna den.
8. Insurgent av Veronica Roth. Alltid läsa boken innan man ser filmen. Alltid.
9. Djävulen hjälpte mig av Caroline Eriksson. Reainköp. Starkt rekommenderad av många.
10. Ferry tales – inte så förbannat tillrättalagt av Björn Ferry. Bokcirkelbok. Kan bli en utmaning.

