toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till Top Ten Most Anticipated Releases For the Rest of 2015.

Aj, aj, då måste man ju ha koll? Och inte har jag fått katalogen över Höstens böcker heller. Lite klurigt.

Min första tanke var en sån här lista:
1. Mästare, väktare, lögnare, vän av Christoffer Carlsson
2. Mästare, väktare, lögnare, vän av Christoffer Carlsson
osv… men det kanske blir en aningens tjatigt?

Fokus ligger på den utgivningen på svenska – mina favoritförfattare som jag brukar läsa på norska eller engelska har antingen just kommit med någon ny, eller har inte offentliggjort någon ny.

1. Mästare, väktare, lögnare, vän av Christoffer Carlsson
2. Ingenting är glömt av Adam Sarafis (=Linda Olsson och Thomas Sainsbury)
3. Svinen av Lucifer
4. I sanningens namn av Viveca Sten
5. Önska kostar ingenting av Sara Lövestam
6. Dominodöden av Jonas Moström
7. Alvernas liv av Muriel Barbery
8. Cress av Marissa Meyer
9. April, april av Mattias Edvardsson
10. Uppföljaren till Livet efter dig av Jojo Moyes (svenskt namn oklart, den heter After You på engelska, kommer på svenska i september).

Förresten – sa jag hur mycket jag ser fram mot Christoffer Carlssons nästa bok?

