Blev taggad inne hos C R M Nilsson och taggar är alltid användbara :-):

1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt? 

Numera en i taget, jag vill absorberas av en berättelse i taget.

2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor i en innan du byter till den andra?)?

Det blir ju pass på den då…

3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?

Jodå, det händer. Om jag inser att jag tagit ett som är för stort, trasigt eller liknande. Fast det är inte alltid som jag har bokmärken.

4. Var förvarar du boken du läser just nu?

När jag inte läser i den så ligger den på högtalaren i vardagsrummet.

5. Vilket tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa?

På vardagarna är det kvällarna. Helst en stund på tidiga kvällen och så en stund innan läggning. På helgerna blir det mer utspritt över dagen.

6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?

Beror på om jag blir avbruten. Men om jag inte blir det så kan det bli en halvtimme ungefär, kanske t.o.m .en timme.

7. Läser du inbundna böcker med ”dust jacket” på?

Ja, i stort sett alltid. Nu senast när jag läste Sarum på 900 sidor tog jag av det för att det gled iväg.

8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv?

Oftast sittande i soffhörnet med kuddar bakom. På kvällen liggande i sängen, men generellt föredrar jag sittande.

9. Tar du med dig boken du läser överallt?

Nej, den får mest vara hemma. Om jag inte planerar att sitta på ett fik och läsa, eller om jag ska ut och resa.

10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på Goodreads?

Jag markerar bara när de är lästa och recenserade, inte hur många sidor jag läst i den.

11. Vem vill du tagga?

Om ni inte redan gjort den så taggar jag Johannas deckarhörna, Mias bokhörna och Annas bokbord.

