toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till: Top Ten Books I’d Love To See As Movies/Tv Shows (if you did this topic with us in 2013, though we did it back in either 2010 or 2011 as well, just pick books since then!)

Jodå, jag gjorde det här ämnet förra året så jag får väl nu försöka hitta tio nya helt enkelt.

1. Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty. Mysig feelgood, och filmrättigheterna är redan köpta.
2. Descent av Tim Johnston. Thriller i klippiga bergen.
3. Allt att förlora av Sabine Durrant. Thriller som har potential för en bra filmatisering.
4. Svarta vatten av Attica Locke. Intressant bakgrundshistoria och Houston som miljö.
5. Projekt Rosie av Graeme Simsion. Kunde bli en film man blir glad av.
6. The Lifeboat av Charlotte Rogan. Intressanta moraliska dilemman.
7. Slutet på kedjan av Fredrik T Olsson. Spännande thriller, och filmrättigheterna redan sålda.
8. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Björk. Bra norsk krim som jag gärna skulle se som TV-serie.
9. Märkta för livet av Emelie Schepp. Svensk deckare som jag tror skulle passa som TV-serie.
10. Us av David Nicholls. Som en reseskildring hela boken.

 

