Antal lästa böcker: 7
Antal sidor: 2641

28. Liane Moriarty, Öppnas i händelse av min död, 346 sidor, Betyg: 4+
29. E Lockhart, We Were Liars, 225 sidor, Betyg: 5
30. Jamie Mason, Monday’s Lie, 283 sidor, Betyg: 3+
31. Carin Gerhardsen, Falleri fallera falleralla, 425 sidor, Betyg: 4+
32. Belinda Bauer, The Shut Eye, 302 sidor, Betyg: 4
33. Patrick Modiano, Lilla smycket, 125 sidor, Betyg: 3+
34. Edward Rutherfurd, Sarum, 935 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 4, Engelska: 3
Originalspråk: Svenska: 1, Engelska: 5, Franska: 1

Ursprungsland: Sverige: 1, USA: 2, Storbritannien: 2, Australien: 1, Frankrike: 1

Kvinnliga författare: 5
Manliga författare: 2
Författare jag inte läst tidigare: 5

Boktolva: 1 (Edward Rutherfurd)
Kaosutmaningen: 2 (Falleri fallera falleralla, Sarum)
Makeutmanngen: 1 (Sarum)

Recensionsexemplar: 1
Hyllvärmare: 1
Ganska eller helt ny: 3
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 1
Lånad av vän: 1

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok: 5/2/0/0

Deckare/spänning/thriller: 4
Drama: 2
Feelgood: 1
Biografi: 0
Fantasy: 0

Månadens bästa: We Were Liars
Månadens mest spännande: Falleri fallera falleralla
Månadens överraskning: Öppnas i händelse av min död
Månadens besvikelse: Monday’s Lie

Kommentarer:

  • Månadens bästa: En så hypad bok var jag lite skeptisk till men den charmade mig med språket.
  • Månadens mest spännande: En riktigt bra avslutning på en riktigt bra serie.
  • Månadens överraskning: Det verkade ju vara en bok jag skulle kunna gilla, men den var bättre än jag trodde den skulle vara.
  • Månadens besvikelse: När jag läste på baksidan så fick jag förhoppningar som den inte levde upp till, även om den inte var dålig.
  • Allmänt: En bra läsmånad kvalitetsmässigt, men kanske inte vad gäller omfattning. Tegelstenar tar tid, även bra sådana, när livet i allmänhet är stressigt.
