Tags är aldrig fel och inne hos Bokföring enligt Monika hittade jag den här taggen. Den är kopplad till Goodreads. Här hittar ni mitt alias på Goodreads.

Vilken var den senaste bok som du markerade som ”read”?
Jag markerar böcker som ”read” först när jag har en recension publicerad på bloggen så den senaste jag markerade var The Shut Eye av Belinda Bauer.

Vad har du just nu i din ”currently reading”?
Jag har alla som jag inte publicerat recensioner på markerade så. Just nu är det Falleri fallera falleralla av Carin Gerhardsen, Lilla smycket av Patrick Mondiano och Sarum av Edward Rutherfurd men egentligen är det den senaste som jag läser. De andra är jag klar med.

Vilken var den senaste bok som du markerade som ”to read”?
The Ice Twins av S K Tremayne.

Vilken bok planerar du att läsa härnäst?
Bra fråga. Det har forsat in böcker de senaste veckorna, många recensionsexemplar jag borde läsa. Men kanske det ändå blir Anna och den franska kyssen av Stephanine Perkins som jag har på kortlån av en vän.

Har du någon 2015 Reading Challenge?
Nej.

Har du någon önskelista?
Inte på Goodreads 😉

Vilken bok planerar du att köpa härnäst?
Little Black Lies av Sharon Bolton är den enda jag har på auto-buy just nu.

Har du några favoritcitat på Goodreads?
Hittills har jag markerat sex stycken. En av dem är Umberto Ecos ”We live for books”.

Vilken är din favoritförfattare?
Det där är svårt. Bara välja en? En som jag brukar nämna på den här typen av frågor är Linda Olsson.

Är du med i några grupper?
Ja, tre stycken men jag har inte varit så aktiv. Dead Good Crime Book Group, Boktokarna (en form av bokcirkel) och Swedish Book Blogger.

