toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till: Ten Books I Will Probably Never Read.

Jahaja, nu gäller det att gräva i minnesbanken. Det händer ju då och då att jag tänker ”den där skulle jag aldrig läsa”.

1. Serien Min kamp av Karl-Ove Knausgård.
2. Böcker om 5:2, LCHF och andra ”dieter”. T.ex. Doktor Dahlqvists guide till bättre hälsa och viktkontroll.
3. En ung kvinnas sista ord av Regine Stokke. En klar cancerbok som baseras på en blogg som en ung kvinna som drabbades av cancer startade – en genre som jag inte klarar av.
4. I kroppen min – resan mot livets slut och alltings början av Kristian Gidlund. En bok som berört många, men en klar cancerbok.
5. Femtio nyanser-serien av E J James. Inget intresse, inget behov.
6. Jane Slayre av Sherry Browning Erwin. Jane Eyre som vampyr? Eh?
7. Fler böcker av Denise Mina. Jag har verkligen försökt. I tre böcker. Men nej, nu har jag gjort slut med henne. (Undrar om jag får äta upp det?)
8. The Zombie Survival Guide: Complete Protection from the Living Dead av Max Brooks. Säkert underhållande om man är intresserade av zombies. Det är inte jag.
9. Sylvia Days erotiska serie. Se punkt 5.
10. True Crime. Jag läser många deckare men genren True Crime får mig att känna mig som jag exploaterar andra människors olycka. Exempel: A Need to Kill: The True-Crime Account of John Joubert, Nebraska’s Most Notorious Serial Child Killer av Mark Pettit.

