Antal lästa böcker: 9
Antal sidor: 3015

19. Anna Jansson, Alla kan se dig, 256 sidor, Betyg: 4-
20. Lotta Luxenburg, Försvunnen, 246 sidor, Betyg: 4-
21. Harry Dolan, The Last Dead Girl, 444 sidor, Betyg: 4
22. David Nicholls, Us, 395 sidor, Betyg: 3+
23. Tim Johnston, Descent, 375 sidor, Betyg: 3+
24. Kristina Ohlsson, Mios blues, 390 sidor, Betyg: 5
25. Fredrik Hardenborg, Ondskan är en blond pojke, 267 sidor
26. Ursula Poznanski, Erebos, 422 sidor
27. Ensun Kim och Sébastien Faletti, Nordkorea – nio år på flykt från helvetet, 220 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 6, Engelska: 3
Originalspråk: Svenska: 4, Engelska: 3, Tyska: 1, Franska: 1

Ursprungsland: Sverige: 4, USA: 2, Storbritannien: 1, Österrike: 1, Nordkorea: 1

Kvinnliga författare: 5
Manliga författare: 5
Författare jag inte läst tidigare: 7

Boktolva: 1 (Ursula Poznanski)
Kaosutmaningen: 5 (Alla kan se dig, Försvunnen, Us, Descent och Ondskan är en blond pojke)
Makeutmaningen: 1 (Erebos)

Recensionsexemplar: 4
Hyllvärmare: 2
Ganska eller helt ny: 2
Lånad på e-lib: 0
Lånad av vän: 1

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok: 5/3/0/1

Deckare/spänning/thriller: 6
Drama: 1
Feelgood: 0
Biografi: 1
Fantasy: 1

Månadens bästa: Mios blues
Månadens mest spännande: Mios blues
Månadens överraskning: Erebos
Månadens besvikelse: Nordkorea – nio år på flykt från helvetet

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Det är sällan jag ger en femma till en deckare, men här kunde jag inte låta bli.
  • Månadens mest spännande: Sanslöst spännande!
  • Månadens överraskning: Efter en trög start så tog den sig och jag är lite överraskad att jag gillade den såpass mycket till slut.
  • Månadens besvikelse: Tyvärr så var det tuff konkurrens om den här platsen!
  • Allmänt: Två långa resor (till och från USA) och några snabblästa böcker (och en del kortare) fick i alla fall antalet upp till respektabla nio. Sen önskar jag att jag haft ännu mer lästid förstås. Det som känns bra är att jag i hög grad valt böcker som jag varit sugen på snarare än ”måsten”.
