Antal lästa böcker: 6
Antal sidor: 2397

13. Stefan Ahnhem, Offer utan ansikte, 590 sidor, Betyg: 4+
14. David Mitchell. Cloud Atlas. 529 sidor
15. Kristina Appelqvist, Flickan framför muren, sidor, 411 sidor, Betyg: 4
16. Mikaela Bley, Lycke,  348 sidor, Betyg: 4-
17. Lisa Genova, Fortfarande Alice, 265 sidor
18. Sara Lövstam, Sanning med modifikation, 254 sidor, Betyg: 4

Språk som jag läst på: Svenska: 5, Engelska: 1
Originalspråk: Svenska: 4, Engelska: 2

Ursprungsland: Storbritannien: 1, USA: 1,  Sverige: 4

Kvinnliga författare: 4
Manliga författare: 2
Författare jag inte läst tidigare: 5

Boktolva: 1 (Stefan Ahnhem)
Kaosutmaningen: 2 (Cloud Atlas och Sanning med modifikation)
Makeutmaningen: 1 (Cloud Atlas)

Recensionsexemplar: 4
Hyllvärmare: 2
Ganska eller helt ny: 0
Lånad på e-lib: 0
Lånad av vän: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok: 4/0/2/0

Deckare/spänning/thriller: 3
Drama: 2
Feelgood: 0
Biografi: 0
Fantasy: 1

Månadens bästa: Fortfarande Alice
Månadens mest spännande: Offer utan ansikte
Månadens överraskning: Offer utan ansikte
Månadens besvikelse: Cloud Atlas

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Egentligen jämnt mellan Fortfarande Alice och Offer utan ansikte, men Fortfarande Alice berörde mer.
  • Månadens mest spännande: Många sidor men jag kunde knappt lägga den ifrån mig!
  • Månadens överraskning: Jag var överraskad hur helgjuten och spännande den var.
  • Månadens besvikelse: Den hade helt klart kvaliteter, det var inget bottennapp, men den tog ändå två veckor att läsa…
  • Allmänt: Jag hamnade ”in the Cloud” under två veckor och sen dess har jag haft ett akut behov av lättlästa böcker vilket präglat läsningen. Extremt mycket att pyssla med annars (resor, 50-årsfest osv) har gett väldigt lite lästid, så på det hela är jag nöjd med sex böcker! Tack och lov för underhållande svenska deckare.
