Vädret har varit minst sagt varierande de senaste dagarna, men bokflödet den här månaden måste sägas ha varit stadigt och bra.

När jag skrev om tillskotten i februari så var det flera som kommenterade ”inga böcker från rean?”. Nej, det blev efter lite mer tänkande, och mindre spontanitet, och lägre pris i mars istället.

Alice Munro vill jag läsa mer av så det fick bli en bok av henne, För mycket lycka. Mattias Edvardsson tillhör mina favoritförfattare, men eftersom Dit drömmar färdas för att dö handlar om en verklig händelse har jag dragit mig för den. Men på rea… ja, då kunde jag inte låta bli.

20150328_133010 (1)

Djävulen hjälpte mig av Caroline Eriksson är också baserad på ett verkligt fall, men efter att ha läst hyllningar av bloggare med liknande smak som jag så slog jag till. Vi kom över havet av Julie Otsuka har jag läst, men den var så fantastisk så jag ville äga den.

20150328_132951

Så var det recensionsexemplaren. Först två som jag redan läst och recenserat: Flickan framför muren av Kristina Appelqvist och Lycke av Mikaela Bley.

20150328_133025

 

Sanning med modifikation av Sara Lövestam fick jag ett mejl från förlaget om som jag nappade på.

20150328_132916Som e-bok kom det här recensionsexemplaret: Alla kan se dig av Anna Jansson

allakansedig

Faktum är att svenska deckare är precis det jag behövt den här månaden så jag är riktigt nöjd både med de nya böckerna och hur många som jag redan läst.

 

 

