toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till Ten Books You Recently Added To Your To-Be-Read List.

Det har inte varit så många böcker den senaste tiden som jag känt ”den måste jag läsa NU” men i ett långt perspektiv så finns det ju en del böcker som jag såsmåningom tänker läsa och som kanske tillkommit nyligen.

1. Andra delen i serien om Ellen Tamm av Mikaela Bley. Den första var såpass bra att jag definitivt vill läsa nästa när den kommer. Men det dröjer väl eftersom den första just kommit ut!
2. Nästa i serien om Helena Waller av Kristina Appelqvist. Den andra i den serien är ju helt ny, så det lär väl också dröja, men nu vet jag att jag är väldigt sugen på nästa del. Redan nu.
3. Dödergök av Katarina Wennstam är jag sugen på efter att äntligen ha tagit mig för att läsa Smuts.
4. Dödssynden av Harper Lee. Jag skrev om den i en tematrio och flera kommenterade att de rekommenderade den.
5. Insurgent av Veronica Roth. Egentligen har den stått på läsalistan sen jag läste Divergent men med filmen ute så borde jag läsa den väldigt snart känner jag.
6. Den nionde graven av Stefan Ahnhem. När jag äntligen tog tag i Offer utan ansikte så visade det sig ju att det var en deckare i min stil. Och snart kommer andra delen.
7. Sheltering rain av Jojo Moyes. Ett impulsköp i februari som förstås står på läslistan.
8. Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevin har jag lagt märke till i flödet av nya böcker och jag är sugen på att läsa den. Sen har jag den ju inte än…
9. Djävulen hjälpte mig av Caroline Eriksson. Jag har sprattlat men tillslut övertygats av alla positiva recensioner. Nu ligger den och väntar.
10. Dit drömmar färdas för att dö av Mattias Edvardsson. En av mina favoritförfattare men pga temat har jag undvikit boken. Men så hittade jag den på rean…

