ensmakebitDå var det redan söndag igen, och det känns lite som om jag upprepar mig när jag säger att det varit en intensiv vecka. Mycket på jobbet och privat så har mycket handlat om förberedelser inför min mans 50-årsfest i går kväll. Förberedelser i hemlighet dessutom. God mat, trevligt sällskap och i alla fall lite dans (fast för lite). Verkligen skoj att träffa alla trevliga människor. Men att ha det kvällen/natten innan sommartidsomställningen var väl inte det smartaste draget *gäsp*.

20150328_213600

Söndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av Flukten fra virkeligheten. Det har verkligen blivit minimalt läst den här veckan, jag har haft för mycket annat att göra. Men eftersom jag också tror det beror på att jag inte orkar med annat än väldigt lättlästa böcker så har jag fattat ett ovanligt beslut för att vara jag. Jag ska byta bok fast jag inte läst klart. Inte för att den jag börjat på var dålig, utan bara för att jag inte orkar. Istället ska jag börja med Alla kan se dig av Anna Jansson och det är den jag ska ge en smakbit från.

Smakbiten kommer från de första raderna i boken.allakansedig

Sten Hörsne hade olyckligtvis upplyst om polisen att han ämnade slå ihjäl sitt grävlingarsle till advokat. Det är sånt man säger när man förlorar humöret. Det var ren otur att det sedan blev som det blev. Valda delar av advokatens kropp hade under natten hängts upp i julgranen på Stora torget medan resterande delar placerats i en container inte långt därifrån.

