jerkaFredag och det känns som om jag skulle kunna gå och lägga mig redan nu. Men mycket som ska göras innan. Som att delta i bokbloggsjerkan. Idag skriver AnnikaÄr det bara jag som kan bli ”sjukligt” förtjust i en karaktär i en bok eller på tv/film?

Idag får mitt svar handla om TV-serier, det känns som om det är enklast för min urtrötta hjärna

Som mest hände väl det när jag var lite yngre, jag var ju minst sagt förtjust i både Luke och Vargtass i Familjen Macahan.

Numera har jag svårt att skilja på ”karaktären” och när det är skådespelaren jag gillar. Det är det väl mer att jag kan uppskatta en serie mer för att det är någon av skådespelarna som jag tycker gör en riktigt bra insats. Och kanske är något extra att fästa ögonen på också.

  • En TV-serie som definitivt blev mycket bättre av huvudpersonen är serien om Varg Veum där Trond Espen Seim höjer underhållningsvärdet en hel del.
  • En serie som vi ser just nu där jag tycker huvudpersonerna är en hel del av behållningen är Grantchester.
  • I Gilmore Girls så är det hela uppsättningen av karkaktärer som gör serien så härlig (och dialogen förstås) men det är ändå Lorelai och Rory som är de karaktärer som jag är allra mest förtjust i.
  • Och sist men inte minst – en serie där Mads Mikkelsen spelar får alltid min uppmärksamhet.
