ensmakebitRedan söndag. Helgen har tillbringats i Stockholm men nu är vi på hemmaplan igen. Vi hade en bra helg och hann med en hel del men höjdpunkten var en konsert med Halestorm. Tyvärr är videoklippen för stora så det blir ett foto som smakbit därifrån:

20150321_222327

 

Idag så firar vi en 50-åring här hemma så det blir inte så mycket läst skulle jag tro. Men både på tågresan dit och hem så läste jag. Eftersom det är söndag så innebär det att jag på bloggen deltar i En smakebit på søndag i regi av Flukten fra virkeligheten. I morse började jag på en ny bok: Sanning med modifikation av Sara Lövestam, som jag fått av förlaget med anledning av en diskussion om genrer. Är det en deckare eller inte? Recensenterna är inte eniga. Sexåriga Julia är försvunnen och hennes mamma Pernilla anlitar Kouplan för att leta reda på henne.

Smakbiten kommer från sid 42:sanningmedmodifikation

Måndagar är de värsta dagarna. Alla lägenhetsdörrar släpper ut människor, en fördämning brister över hela stan. För varje människa finns det dubbelt så många ögon, för varje öga hundra miljoner tappar och stavar som kan ta in honom, analysera honom, springa raka vägen till sina angivningstelefoner, och så ser det ut om han låter sina tankar gå för långt. Jag är bara en av dem, tänker han och låter sitt blod forsa mindre, glida mer, genom kroppen. Lugn mitt hjärta, slösa inte bort alla slagen innan du fyllt trettio.

