tematrioSå här skriver Lyrans noblesser i veckans tematrioHur mycket jag än läser finns det massor av böcker jag inte läser! Hjälp en sån hemsk tanke, tänk om jag missar något bra. Dessutom finns det vissa böcker jag går omkring och känner att jag vill läsa, men av olika anledningar inte får till det. Berätta om tre böcker ni skulle vilja läsa!

Flera av deltagarna väljer klassiker och jag går på samma tema. Av någon anledning så orkar jag aldrig nuförtiden gripa mig an klassiker eller äldre böcker. Som mest läste jag sådana i gymnasiet och det var väldigt länge sedan… Här kommer tre klassiker som jag skulle vilja läsa, men som jag börjat tveka om. Någon som ni läst och rekommenderar? Eller inte?

1. Illiaden av Homeros. Uppvuxen i en klassikerfamilj så borde jag ha läst den här, men mer än ett par rader har det inte blivit.

2. Dödssynden av Harper Lee. To kill a mockingbird dyker upp som referens i så många böcker så jag är nyfiken på den. Men å andra sidan har jag läst en del inte särskilt positiva recensioner av den…

3. Les Miserables av Victor Hugo. Jag älskar musikalen och har velat läsa den. Men sen blev jag besviken på Ringaren i Notre Dame och nu vet jag inte om jag vågar prova.

