ensmakebitSöndag och ännu en vecka som börjar ta slut. Lördagen har varit bra. Fint väder och final i svenska Mello. Rätt låt och rätt artist vann. Dessutom har vi just suttit uppe sent och sett Gone Girl som jag fick i present av maken i veckan. Annars har veckan varit så stressig så man börjar undra om det ska vara så här, både i jobb och privat. På resande fot tre dagar av fem gör förstås sitt till men ändå. Dottern har nog haft den bästa veckan, prao tre dagar på biblioteket och två dagar i bokhandeln! Lite avundsjuk där…

Söndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av Flukten fra virkeligheten. Läsandet har verkligen fått stå tillbaka den senaste tiden, och jag har hållit på med Cloud Atlas i nästan två veckor. Nytt negativt tidsrekord tror jag. Så nu väljer jag en lättläst deckare, ett av tre recensionsexemplar som dykt upp i veckan. Det är Flickan framför muren av Kristina Appelqvist. Hennes deckare brukar jag gilla, t.ex. den förra i serien, Minns mig som en ängel.

Smakbiten kommer från tredje sidan:flickanframförmuren

Tommy gick fram till cykelstället och låste upp cykeln. Han lånade Ellens eftersom hans egen hade en punktering som han inte hunnit laga. När han baxade ut den tunga damcykeln för att kasta sig upp på sadeln och trampa iväg fick han syn på något i cykelkorgen.
Det var en bit kartong med text på. Tommy plockade upp den och studsade till.
De svarta bokstäverna i tusch lyste mot honom.
DU SKA DÖ SNART, REKTOR WESSMAN.

