Dag 13 i 30 dagar med böcker är temat: Din favoritförfattare

Det här får bli en ögonblicksbild för ärligt talat så ändras det med tiden. Jag har några nuvilljagsjungaförfattare som jag klassar bland mina favoriter, men det är länge sedan jag läste något av dem. Sen finns det några författare jag läst flera böcker av, men ändå ett fåtal av deras totala produktion. Kan man välja en författare som bara gett ut en eller två böcker? Hur är det med en författare som gett ut en av de bästa böcker man någonsin läst men också gett ut böcker man tycker är rätt dåliga? Ja, ni ser man kan göra det här nog så komplicerat 😉 Istället för att bara ta tag i saken.

Jag väljer därför en författare som jag tycker mycket om, trots att hennes senaste bok var lite av en besvikelse utifrån hur fantastiska jag tyckt hennes tidigare varit: Linda Olsson.

Som ett litet PS kan jag nämna tre författare som kan komma att bli favoritförfattare men som jag läst max två böcker var av hittills: Thérese Söderlind, Mattias Edvardsson och Christina Stielli. En författare som jag också rankar bland de högsta är Theodor Kallifatides, men då har jag läst en bråkdel av hans produktion.

 

