På onsdag, 25 februari, så börjar bokrean. Det är något speciellt med just bokrean, trots att jag numera försöker hålla lite hårdare i plånboken. Inte helt säker på att det lyckas!

Efter att ha bläddrat igenom Akademibokhandelns reakatalog (pappersvarianten!) så hittar jag några godbitar som jag kan rekommendera om ni inte redan läst dem. Länkarna går till mina egna recensioner, priserna är Akademibokhandelns.

Skönlitteratur
Britt-Marie var här av Fredrik Backman [59:-]
Då tänker jag på Sigrid av Elin Olofsson [69:-]
Projekt Rosie av Graeme Simsion [69:-]
Vägen mot Bålberget av Thérese Söderlind [79:-]
Och så alla delarna i Kristina Sandbergs trilogi [99:-/styck]

Deckare
Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson [69:-]
Betraktaren av Belinda Bauer [69:-]
Väster om friheten av Thomas Engström [69:-]
Polis av Jo Nesbø [59:-]
Svarthuset av Peter May [69:-]
Märkta för livet av Emelie Schepp [69:-]

Samhälle och debatt
En av oss av Åsne Seierstad [79:-]

Vill du ha fler tips rekommenderar jag att kika på vad Monica har skrivit.

