toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday sätter The Broke and the Bookish temat till: Ten Book Related Problems I Have (could be serious or fun!)

Hm. Serious or fun? Låt mig tänka…

1. Städning. Damm, damm och åter damm.
2. Utrymme. 18 bokhyllor av olika storlek tar sin plats.
3. Motion. Jag läser hellre en bok än rör på mig. Ibland i alla fall.
4. Vad jag stoppar i munnen. Min konsumtion av kaffe/te/choklad är proportionell mot antalet böcker jag läser. Nästan.
5. Enkelspårighet. Jag pratar gärna om böcker. Väldigt gärna.
6. Datortid. Ökat dramatiskt sen jag börjar blogga om böcker.
7. Sömnbrist. En riktigt bra bok är svårt att sluta läsa. Även om klockan är mycket.
8. Vädret. Jag har börjat gilla dåligt väder. Det är helt legitimt att mysa i soffan med en bok om regnet och blåsten härjar ute.
9. Packningsproblem. Böcker tar plats i resväskan. Och blir tungt.
10. TV-besvikelser. Filmatiseringar av böcker lever sällan upp till förväntningarna. Kinkig blir man.

