ensmakebitSöndag. Är helt toktrött efter en intensiv vecka. Huvudvärk nästan varje dag under veckan, vissa dagar riktigt kraftig, så idag ska jag försöka ta det lugnt. Vi får se hur det går, jag brukar ha svårt för att inte ”göra någonting”.

Söndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av bloggen Flukten fra virkeligheten. Jag håller faktiskt fortfarande på att läsa samma bok som förra veckan, mycket att göra och kraftig huvudvärk gör inga underverk för läskoncentrationen. Men igår fick jag lite läst så jag hoppas snart kunna börja på en ny bok. Det blir nästa bok i vår bokcirkel på jobbet: Ryskt bläck av Tatiana de Rosnay. Jag har läst Sarahs nyckel av henne, men den här vet jag inte ens vad den handlar om.

Eftersom jag inte börjat på boken så kommer smakbiten från de första raderna i boken.rysktblack

När Nicholas anlände till Gallo Nero – ett avlångt ockrafärgat hus med mörkrött tak och gröna fönsterluckor – kändes det inte som ett hotell utan som någons hem. En bit bort stod ett par Porschar och Jaguarer, en Ferrari och en Lamborghini parkerade. Uppför några trappsteg, och så öppnades dörren. En smärt kvinna i svart dräkt uttalade hans namn som om det var det mest förtrollande ljudet i världen.

