jerkaÄntligen äntligen fredag! I går var jag på Bokens Afton och lyssnade på Dag Öhrlund och Kristina Ohlsson. Trevligt och underhållande på alla sätt, och dessutom så fick vi veta att nästa bok i serien om Fredrika Bergman och Alex Recht kommer nästa år!

Men det här inlägget handlar förstås om något helt annat – nämligen frågan i Annikas bokbloggsjerkaEwa K skrev för en tid sedan ett inlägg om upprepningar. Vad tycker du, fungerar upprepningar eller ser du helst att de lyser med sin frånvaro?

Generellt när jag nämner upprepningar här på bloggen så är det när jag ska förklara varför jag inte gillar en bok – det är för många upprepningar. Så helst inte upprepningar!

Men sen finns det böcker där jag ibland tappar tråden, eller där det är så många människor att jag gärna ser vissa upprepningar. Jag har helt enkelt lite dåligt minne. Samma sak gäller när jag plockar upp en serie som jag inte läst på länge. Så gränsdragningen är förstås hårfin.

