bokbloggarnaslitteraturpris_2013-240x300Sedan 2010 har Bokbloggarnas litteraturpris utsetts genom nomineringar och röstning och nu är det dags för 2014 års pris. Nomineringen pågick fram till sista december 2014 och innan den 22 januari finns det nu möjlighet att rösta på någon/några av de som fick flest nomineringar. Reglerna finns inne hos Breakfast Bookclub.

De som fick flest nomineringar och nu går att rösta på är:

En mörderska bland oss av Hannah Kent (Massolit)
Jag heter inte Miriam  av Majgull Axelsson (Brombergs)
En enda natt av Simona Ahrnstedt (Forum)
Eleanor & Park av Rainbow Rowell (Berghs)
Röd som blod av Salla Simukka (Rabén & Sjögren)
Beckomberga: ode till min familj av Sara Stridsberg (Albert Bonniers förlag)
Världens viktigaste kyss  av David Levithan (Gilla Böcker)
Onanisterna av Patrik Lundberg (Rabén & Sjögren)
Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart (Lavender Lit)
Liv till varje pris av Kristina Sandberg (Norstedts)
Kanske ihop av Johanna Lindbäck (Lilla Piratförlaget)

I år har jag bara läst 3 av 11 (länkar till mina recensioner ovan) till skillnad från förra året då jag hade läst 8 av 10 och sen dessutom läste en till av dem. I år kommer jag inte att hinna/orka läsa någon mer av dem innan röstningen avgörs men jag är redan nyfiken på några av dem, som kanske blir lästa senare i år.

Alla som har en bokblogg kan rösta så gå nu in och kika hur du ska göra!

Själv vet jag vilken/vilka jag ska rösta på 😉

