Antal lästa böcker: 8
Antal sidor: 3834

101. Mhariri McFarlane, You had me at hello, 400 sidor, Betyg: 4-
102. Camilla Läckberg, Lejontämjaren, 350 sidor, Betyg: 4
103. Thomas Erikson, Vedergällning, 447 sidor, Betyg: 4-
104. Samuel Bjørk, Det henger en engel alene i skogen, 534 sidor, Betyg: 5
105. Ken Follett, Världens vinter, 861 sidor, Betyg: 4
106. Tove Alsterdal, Låt mig ta din hand, 471 sidor, Betyg: 4
107. Eva Dolan, Long Way Home, 391 sidor
108. Jojo Moyes, Etthundra mil, 380 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 6, Norska: 1, Engelska: 1
Originalspråk: Svenska: 3 , Engelska: 4, Norska: 1

Ursprungsland: Storbritannien: 4, Norge: 1, Sverige: 3

Kvinnliga författare: 5
Manliga författare: 3
Författare jag inte läst tidigare: 4

Boktolva: 2 (Tove Alsterdal, Jojo Moyes)
Kaosutmaningen: 0
Makeutmaningen: 1 (Världens vinter)

Recensionsexemplar: 1
Hyllvärmare: 1
Ganska eller helt ny: 6
Lånad på e-lib: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok: 4/2/1/1

Deckare/spänning/thriller: 5
Drama: 1
Feelgood: 2

Månadens bästa: Det henger en engel alene i skogen
Månadens mest spännande: Lejontämjaren
Månadens överraskning: Det henger en engel alene i skogen
Månadens besvikelse: You had me at hello

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Bara att acceptera. Ännu en norsk krimserie att följa
  • Månadens mest spännande: Egentligen så hade jag tröttnat på serien men det var en riktig bladvändare.
  • Månadens överraskning: Jag hade i och för sig förväntningar men den var ju ännu bättre än jag trodde.
  • Månadens besvikelse: Inte en dålig bok men inte så bra som jag hoppats på.
  • Allmänt: Faktiskt en riktigt bra läsmånad. Inte minst så är det höga betyg rätt igenom! Och rätt mycket lästid.
