bokbloggarnaslitteraturpris_2013-240x300Mysko – detta inlägg skrev jag igår men var nu på morgonen spårlöst borta. Ett försök till…

Du har väl inte missat att det finns ett Bokbloggarnas litteraturpris? Det är Breakfast bookclub som håller i detta och hur det fungerar kan man läsa här.

Mina nomineringar i år blir de böcker jag gett högsta betyg och som (enligt reglerna) kommit ut på svenska i år.

Där framtidens fötter vandrar av Mattias Edvardsson
Den fallande detektiven av Christoffer Carlsson
Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson
En mörk och förvriden flod av Sharon Bolton
Sommaren utan regn av Maggie O’Farrell
Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk

Det finns 3-4 stycken till jag skulle kunna tänka mig att nominera men det får väl vara någon måtta på det hela…

 

