ensmakebitSöndag och redan andra advent. Veckan har gått i full fart, inte minst på jobbet. Jobbets julfest med julmat och dans var ett trevligt avbrott. Under helgen har jag knappt kunnat hålla ögonen öppna, men det finns ju en hel del att göra här hemma inför julen. Igår gav jag mig ut för att handla och det var… ja, juligt?

På söndagar på bloggen så deltar jag i En smakebit på søndag i regi av Flukten fra virkeligheten. Eftersom jag är så trött så bestämde jag mig igår att börja på en bok som jag var ganska säker på skulle vara lättläst – Lejontämjaren av Camilla Läckberg. När jag läste om Erika och Patrik sist var jag rätt trött på dem, men det var ju faktiskt länge sedan, så nu kunde jag inte motstå att köpa den här boken. Har inte läst så långt men det känns som om det här är precis den typ av bok jag behöver just nu.

Smakbiten kommer från första sidan:lejontamjaren

Ryttaren ropade. Ett högt skrik som fick honom att förstå att något inte stod rätt till. Flickan svarade inte utan stapplade bara framåt.
De närmade sig henne och han ökade farten än mer. Den starka, fräna lukten av skräck blandades med något annat, något oidentifierbart och så skrämmande att han vinklade öronen bakåt. Han ville stanna, vända och galoppera tillbaka till tryggheten i spiltan. Det här var inte en säker plats att vara på.

