Antal lästa böcker: 6
Antal sidor: 2063

95. Frode Granhus, Stormen, 330 sidor, Betyg: 4-
96. Gaute Heivoll, De fem årstidene, 201 sidor, Betyg: 4+
97. Andreas Stickler, Väntar på sol, 373 sidor, Betyg: 4-
98. John O’Farrell, Mannen som glömde sin fru, 315 sidor
99. Jo Nesbø, Sonen, 540 sidor, Betyg: 4+
100. Gunnar Staalesen, Falne engler, 304 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 3, Norska: 3
Originalspråk: Svenska: 1 , Engelska: 1, Norska: 4

Ursprungsland: Storbritannien: 1, Norge: 4, Sverige: 1

Kvinnliga författare: 0
Manliga författare: 6
Författare jag inte läst tidigare: 3

Boktolva: 0
Kaosutmaningen: 0
Makeutmaningen: 1 (Mannen som glömde sin fru)
Tre på tre: 1 (Falne engler)

Recensionsexemplar: 2
Hyllvärmare: 3
Ganska eller helt ny: 1
Lånad på e-lib: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok: 3/1/2/0

Deckare/spänning/thriller: 3
Drama: 3

Månadens bästa: Sonen
Månadens mest spännande: Sonen
Månadens överraskning: Mannen som glömde sin fru
Månadens besvikelse: Falne engler

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Nesbø gör det igen.
  • Månadens mest spännande: En riktig bladvändare och kick för läslusten
  • Månadens överraskning: Jag vet inte riktigt vad jag väntat mig men inte att den skulle vara så bra som den var.
  • Månadens besvikelse: Sista i Tre på tre och jag kan avslöja att jag nu gör slut med den här serien. Anledningen kommer i recensionen.
  • Allmänt: Är frustrerad över att jag inte hinner läsa mer men varken tid eller energi räcker. Det blev verkligen ”tema Norge” den här månaden vilket var skoj. Noterar också att utbudet på norsk krim av kvinnliga författare är försvinnande litet så det blev bara manliga författare den här månaden!
