ensmakebitSöndag och redan första advent. Känns rätt stressande att det är jul så snart. Idag ska det adventpyntas i huset, städas och lite annat som måste fixas under dagen. Veckan som kommer är rätt hektisk. I går så var det dags för årets laddning av lussebullar så den delen av dagens adventsfika är ordnat. Däremot hann vi inte iväg och köpa glögg. Här är söndagens första smakbit:

20141129_150338Den andra kommer då i boklig form för naturligtvis ska jag delta i En smakebit på søndag i regi av Flukten fra virkeligheten. Egentligen så håller jag fortfarande på med Falne engler av Gunnar Staalesen. Det har gått trögt, dels för att jag varit på tjänsteresa och dels för att jag och boken inte kommer överens. Så istället blir det en smakbit på den boken jag hoppas börja läsa snart: You had me at hello av Mhairi McFarlane. Den handlar om Rachel som bryter upp från sin man Rhys.

Smakbiten kommer från första kapitlet:youhadmeathello

Jag kommer hem en aningen sent, och in genom dörren drar jag med mig det där speciella Manchesterregnet som har förmågan att vara vertikalt och horisontellt på en och samma gång. Jag är dyblöt, jag känner mig som en tuva sjögräs som har sköljts upp av tidvattnet och blivit liggande nedanför trappan i hallen.
Vårt hem är ganska trevligt och anspråkslöst, och man kan nog ganska direkt placera oss i facket ”yrkesverksamt par i trettioårsåldern utan barn”. På väggarna hänger inramade affischer med Rhys rockhjältar. Lite som shabby chic, fast aningen mer shabby än chic. 

 

