Inne hos Enligt O hittade jag den här enkäten.

Augustpriset eller Nobelpriset?
Till Augustpriset så är ju i alla fall Kristina Sandberg nominerad.

Malala Yousafzai eller Patrick Modiano?
Lite underligt att välja mellan de två men vad gäller böcker tycker jag Malalas är mest intressant.

Hungerspelen eller Hobbit?
Är inte Hungerspelsfan.

Horace Engdahl
eller Peter Englund?
Eh, ingen av dem? Nåja, Horace får det bli.

Snö eller regn?
Hatar att skotta snö men ett tunt vitt lager föredrar jag nog framför den senaste tidens regnmängder.

Lussekatter eller pepparkakor?
Pepparkakor kan man äta året om.

Dystopi eller feelgood?
Bra feelgood piggar upp mig.

Lars Kepler eller Camilla Läckberg?
Jag är så less på Erika och Patrik, men jag är lite mer nyfiken på hennes nya bok ändå.

Amaryllis eller hyacint?
Klarar inte starkt doftande blommor och amaryllisen är vacker.

Pappersbok eller e-bok? Om jag måste välja.
Trots läsplatta så föredrar jag pappersboken.

Biografi eller memoar?
Lite osäker här, inget av det lockar mig, men kanske ändå biografi lite mer.

Mia Skäringer eller Lena Dunham?
Har inte läst något av dem, men Lena Dunham är jag mer nyfiken på.

Glögg eller julmust?
Jul utan julmust? Kommer inte på fråga.

Fredrik Backman eller Lena Andersson?
No-brainer.

Tegelstenar eller tunnisar?
Mitt tålamod räcker inte till.

Film eller tv-serie?
Lagom långa avsnitt, och så finns det mer om man gillar det.

Netflix eller HBO?
Finns många HBO-serier jag gillar och Netflix har jag inte provat än.

En i taget eller slalomläsning?
Klarar inte att splittra mig.

Skratt eller gråt?
Jag behöver mera skratt!

Julafton eller nyårsafton?
Älskar den dagen på ett barnsligt sätt.

