I veckans Top Ten Tuesday sätter The Broke and the Bookish temat till: Ten Books I Almost Put Down But Didn’t.
Hm, det här känns som om det blir en omvänd rekommendationslista? Böckerna nedan slutade jag nästan att läsa. Det finns säkert andra som jag ändrat åsikt om under läsningens gång, dvs böcker som växt, men den enda av de nedanstående som jag kan säga det om är 1:an.
1. Pojken som läste Jules Verne av Almudena Grandes. Hade det inte varit ett recensionsexemplar så hade jag inte fortsatt. Nu blev det bra ändå.
2. Simma i mörker av Kjell Eriksson. Bad om den som recensionsexemplar eftersom jag gillar hans deckare. Big mistake.
3. Hello Kitty måste dö av Angela S Choi. Jag kan gilla absurt men det här gick över gränsen. Jaja, den var i alla fall kort.
4. Blått blod av Lars Ragnar Forssberg. Min första bok genom Booked. Det blev trots allt fler…
5. Tusen små bitar av James Frey. Oerhört omtalad bok. Jag förstod inte storheten. I efterhand är jag mest fascinerad över att jag tog mig igenom den.
6. Jag är Zlatan av Zlatan Ibrahimovic och David Lagercrantz. Hade den inte varit en bok i bokcirkeln på jobbet, hade jag inte haft så lite att läsa med mig på konferensen, hade inte… Nåja, på sätt och vis är jag nöjd att jag läste den.
7. Paganinikontraktet av Lars Kepler. Alltså vad hände? Hypnotisören var ju så bra? Urtråkig tyckte jag den här var.
8. The last breath av Denise Mina. Fick mig att göra slut med Denise Mina. Jag har nog med serier att läsa.
9. Den andalusiske vännen av Alexander Söderberg. Hypad. Omskriven. Filmrättigheter sålda. Ibland ska man inte gå på det där var min slutsats.
10. Artighetsreglerna av Amor Towles. Den här var jag säker på att jag skulle gilla utifrån allt jag läst om den. Jag trodde länge det skulle vända. Det gjorde det aldrig.
Och Paganinikontraktet som jag tyckte var så bra! Men den andalusiske vännen håller jag med om att den var rätt värdelös 😉
GillaGilla
Jag läste till slut del 3 av Kepler och den tyckte jag var bättre än 2:an…
GillaGilla
Det känns som om jag tolkade den här frågan annorlunda än alla andra. För mig blev det mest böcker som jag nästan gav upp, men som belönade mig för min ihärdighet.
Och jag som älskade Hello Kitty måste dö! Fast jag är glad att jag läste den då jag gjorde det, eftersom jag idag skulle bli vansinnig på mödomshinnagrejen.
GillaGilla
Jag konstaterade bara att jag inte minns om jag först varit på väg gett upp men sedan vänt åsikt om. Jag minns liksom bara slutintrycket…
GillaGilla
Keplers böcker tycker jag har blivit bättre och bättre för varje bok, förutom Sandmannen som istället tog ett steg tillbaka men det är kul att tycka annorlunda 🙂
GillaGilla
Eldvittnet tyckte jag var helt OK faktiskt men det dröjde innan jag läste den…
GillaGilla
Den ända jag varit sugen på är Hello Kitty boken.
GillaGilla
Många tycker om den 😉
GillaGilla
Jag tror det mest är titeln för mig, har kännt så ett antal gånger 🙂
GillaGilla
Jag är Zlatan och tre av Keplers böcker har jag i bokhyllan men har fortfarande inte läst.
GillaGilla
Det blev ingen lista för mig denna gång, dock ett inlägg med diverse funderingar kring att fortsätta läsa eller inte! Jag gillade dock Artighetsreglerna väldigt mycket =)
GillaGilla
Jag är Zlatan tyckte jag jättemycket om, Paganinikontraktet håller jag med om och Denise Mina har jag också gjort slut med 🙂
GillaGilla