Juni 2013

Antal lästa böcker: 11 (eller 10 1/2…?)
Antal sidor: 4180

50. Karolina Ramqvist, Alltings början, 377 sidor, Betyg: 2
51. Lisa Jewell, Syskonmakaren, 394 sidor, Betyg: 4
52. Malin Persson Giolito, Bara ett barn, 372 sidor, Betyg: 4-
53. Marissa Meyer, Scarlet, 456 sidor, Betyg: 4
54. Kate Mosse, Kryptan, 655 sidor (läste 362 sidor), Betyg:
55. Khaled Hosseini, Och bergen svarade, 361 sidor, Betyg: 5
56. Ann Rosman, Mercurium, 439 sidor, Betyg:
57. Mons Kallentoft, Vårlik, 432 sidor, Betyg:
58. Kim Thúy, Ru, 153 sidor, Betyg:
59. Lars Kepler, Eldvittnet, 562 sidor, Betyg:
60. Nam Le, The Boat, 272 sidor, novellsamling

Språk som jag läst på: Svenska: 10, Engelska: 1
Originalspråk – svenska: 5
Originalspråk – engelska: 5
Originalspråk – franska: 1

Ursprungsland: Sverige: 5, USA: 1 , USA/Afghanistan: 1, USA/Vietnam: 1, Storbritannien: 2 , Kanada/Vietnam: 1

Kvinnliga författare: 7
Manliga författare: 4
Författare jag inte läst tidigare: 7

Boktolva: 1 (Scarlet)
Hyllvärmarutmaningen: 0
Författarfemman: 0

Recensionsexemplar: 1
Hyllvärmare: 0
Helt ny: 1
Bokcirkel på jobbet: 2
Lånad av en vän: 7

Månadens upplevelse: Och bergen svarade
Månadens mest upprörande: Bara ett barn
Månadens behagligaste: Syskonmakaren
Månadens överraskning: Ru

Kommentarer:

  • Månadens tema var att läsa böcker som jag lånat av andra och med 7 böcker (av totalt 11) så har jag nästan betat av högen. Det är jag nöjd med.
  • Utmaningarna blev det inget av, eftersom ingen av de lånade böckerna fanns med där, men det var medvetet.
  • Flera av de lånade böckerna trodde jag att jag skulle tycka bättre om än jag gjorde.

6 kommentarer

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.