Antal lästa böcker: 11
Antal sidor: 3902
39. Jonathan Tropper, The Book of Joe, 338 sidor, Betyg: 4
40. Jørn Lier Horst, Nøkkelvitnet, 242 sidor, Betyg: 3+
41. Gert Nygårdshaug, Mengele Zoo, 455 sidor, Betyg: 3-
42: Carin Gerhardsen, Hennes iskalla ögon, 374 sidor
43. Hans Olav Lahlum, Satellittmenneskene, 315 sidor, Betyg: 4-
44. Jo Nesbø, Polis, 606 sidor
45. Tore Renberg, Charlotte Isabel Hansen, 355 sidor, Betyg:4
46. Eric Leijonhufvud, Vattenfolkets land, 479 sidor, Betyg: 4-
47. Pija Lindenbaum, Plats, 133 sidor, Betyg: 3
48. Sophie Kinsella, Flickan från tjugotalet, 432 sidor
49. Gunnar Staalesen, Bukken til havresekken, 173 sidor
Språk som jag läst på: Svenska: 5, Engelska: 1, Norska: 5
Originalspråk – svenska: 3
Originalspråk – engelska: 1
Originalspråk – norska: 5
Ursprungsland: Sverige: 3, USA: 1, England: 1, Norge: 6
Kvinnliga författare: 3
Manliga författare: 8
Författare jag inte läst tidigare: 6
Makeutmaning: 1 (Vattenfolkets land)
Boktolva: 3 (The Book of Joe, Nøkkelvitnet, Charlotte Isabel Hansen)
Hyllvärmarutmaningen: 2 (Satellittemenneskene, Bukken til havresekken)
Författarfemman: 0
Recensionsexemplar: 2
Hyllvärmare: 6
Helt ny: 1
Bokcirkel på jobbet: 1
Lånad av en vän: 1
Månadens mest spännande: Polis
Månadens underligaste: Plats
Månadens charmigaste: Charlotte Isabel Hansen
Månadens överraskning: Vattenfolkets land
Kommentarer:
- Jag hade planerat en norsk månad, och det blev fler norska än vanligt, fast det kunde ha varit ännu fler.
- Börjar nästan komma ikapp med recensionerna (utom de som har recensionsdatum i juni) och det känns bra
- Är nöjd med resultatet för utmaningarna!
Plats blev jag väldigt nyfiken på efter att ha läst din recension 🙂
GillaGilla