Jultävling och julminne

Mitt i snöstormen och läsandet av självvärderingarna så tar jag en liten paus och tävlar.

Inne hos Bellas bokblogg kan man delta i en jultävling. Kika in här!

För att delta så ska man dela med sig av ett julminne. Här kommer mitt.

Minnet kommer från julen 2001. Vår dotter är född 2000 och till saken hör att den händelsen föregicks av både utredningar och behandlingar för min och min makes del. Vi var överlyckliga när det hela resulterade i vår dotter. Nu skulle hon snart fylla två år, och det var julafton. På plats för att fira jul med sitt barnbarn var hennes mormor och farmor. Jag och min man satt i soffan och sa ”vi har något att berätta”. Och så kläckte vi nyheten att vår dotter skulle bli storasyster. Det var härligt att se hur glada mormor och farmor blev över ett till barnbarn. Ett till barn, denna gång utan några behandlingar innan, var den bästa nyheten man kunde tänka sig!

2 kommentarer

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.