Söndag och väldigt väldigt snart måndag. Först veckans simpass med dottern, och sen ska jag i eftermiddag åka på tjänsteresa. Inte min favoritsysselsättning. Förhoppningsvis får jag tid på tåget att läsa min bok, för den här veckan har det varit trögt med lästid, i alla fall första delen av veckan. Alldeles för lite har jag varit ute och kommenterat på era bokbloggar också – ska försöka råda bot på det…

I går kväll avslutade jag Timeline av Michael Crichton och direkt på det såg hela familjen på filmen. Nu har jag börjat på nästa bok som heter Please look after mom av den koreanska författarinnan Kyung-Sook Shin. Som en del av En smakebit på søndag i regi av Flukten fra virkeligheten så ska ni få en smakbit ur den.

Den sextionioåriga mamman So-nyo kommer bort på en tunnelbanestation i Seoul och när familjen börjar leta efter henne kommer många väl dolda hemligheter till ytan.

Smakbiten kommer från sida 9:

When you first heard Mom had gone missing, you angrily asked why nobody from your large family went to pick her and Father up at Seoul Station.
”And where were you?”
Me? You clammed up. You didn’t find out about Mom’s disappearance until she´d been gone four days. You all blamed each other for Mom’s going missing, and you all felt wounded.

