Då var det söndag igen. I dag är bägge barnen på scouttävling och det är väldigt tyst i huset. Får se vad vi hittar på. Tillsvidare så ägnar jag mig en kort stund åt bloggen för att delta i En smakebit på søndag som bloggen Flukten fra virkeligheten lägger upp varje söndag. Vi delar med oss av utdrag från böckerna vi läser. Här kan du hitta de andras bidrag den här veckan.

I den Nordiska utmaningen som jag deltar i är det i september dags för Danmark och därför har jag precis börjat på Svinehunde av Lotte och Søren Hammer. Läser den på danska och bara det är något av en utmaning för mig;-). Det är deras debutbok och är en deckare.

Här kommer smakbiten. Den är hämtad från sidan 18:

Arne Pedersen gennemgik nøgternt, opremsende og præcist, startende med den tyrkiske mor, der afleverede sine to børn klokken cirka 6.15 ved cykelstativet till højre for skolens indkørsel. Han fortsatte:
- Det är første dag efter efterårsferien, og skolen er åben. Børnene går til deres respektive klasselokaler og hænger overtøjet, hvorefter de mødes ved gymnastiksalen i fløj B for att spille bold. I salen opdager de fem lig. Storesøsteren leder forgæves efter en voksen, men finder ingen, derefter ringer hun 112 fra lærerværelsets telefon og bliver omstillet til Gladsaxe Politi. Opkaldet indgår klokken 6.41.

