Årets begivenhet bland bokbloggare och förstås alla i bokbranschen är bokmässan i Göteborg nästa helg. Bloggosfären svämmar över av inlägg av förväntansfulla bloggare som ska åka.

Jag förstår dem. Det gör jag verkligen. För jag skulle göra samma sak om jag skulle åka. Men nu kan jag inte åka. Jag ville verkligen åka. Jag hade planerat att åka. Men så kom livet emellan. Och jobbet. Jag jobbar inte med böcker, så om jag skulle åka på bokmässan måste jag ta ledigt. Och det kan jag inte. Just nu har jag fem tjänsteresor som jag måste åka på de närmsta två veckorna, den 24, 27 och 28 september, samt den 1 och 4 oktober.  Datum som jag inte kunnat påverka. Ingen av dem till Göteborg ens. Att då klämma in en privat resa alla dessa mil till Göteborg 29-30 september, det gick inte.

Så när jag nu suktar och deppar i min ensamhet och önskar att jag fick gå och lyssna på min favoritförfattare Gaute Heivoll, eller den för mig nyupptäckta Roy Jacobsen, fira när Enligt O får sin förtjänta utmärkelse,  träffa en massa andra trevliga bokbloggare, så letar jag olycksbarn. Finns det någon där ute som INTE ska/kan åka på bokmässan? Så kan vi ha vårt eget cybermingel?

Och jo, även om du åker på bokmässan så får du kommentera inlägget;-)

