Äntligen fredag. Vansinnigt stressig vecka och jag har inte ens hunnit kika runt på andra bokbloggar. Det planerar jag att ta igen under helgen. Men först Annikas bokbloggsjerka. Den här veckan skriver hon så här: Då förra veckans jerka krävde en viss tankeverksamhet kör vi med en extremt lätt fråga denna vecka: Vad läser du just nu?

Ja, det var ju faktiskt en lätt fråga. Jag tillhör nämligen de där som läser en bok i taget. Vill kunna försvinna in i en bok, och då klarar jag inte flera på en gång.

Just nu läser jag Rubinröd Tidlös kärlek av Kerstin Gier.

Det är en ungdomsbok som jag fått som recensionsexemplar från Bonnier Carlsen.

Rubinröd är den första i en trilogi där de andra två delarna Safirblå och Smaragdgrön kommer ut under 2013.

Så här står det på baksidan: Ibland är det jobbigt att leva med en familj som har många hemligheter. Det tycker i alla fall 16-åriga Gwendolyn, ända tills hon plötsligt befinner sig i London i en helt annan tid. Det visar sig nämligen att den allra största hemligheten i familjen är Gwendolyn själv!
Hon blir indragen i ett spel på liv och död, större än hon någonsin kunnat an, med förräderi, hemliga ordenssällskap och tidlös kärlek.

Feelgoodfantasy kallas den på nätet. Vad jag och vår 12-åriga dotter tyckte om boken får ni reda på efter recensionsdatum i veckan som kommer:-)

Och förresten – om ni är sugen på en utlottning av en spännande bok, kika gärna här! I dag är det tävlingens sista dag.

